Recenze knihy

Ing. František Kruntorád, CSc., Vydavatelství potravinářských periodik AGRAL s.r.o.

Bohatě vypravená kniha na skvělém papíře a v nápaditém tvaru a rozměru, sympatické zakulacené rohy jistě ochrání ohýbání růžků při otáčení stránek prsty od těsta. Estetika a grafika výborná, jednotlivé fotografie u receptů jsou provedeny velmi profesionálně. K formě knihy žádná výtka - jen pochvala. Až na jednu malou technickou poznámku, knize by slušely tři barevné textilní záložky. Stejně tak pochvala obsahu a náplně knihy. Členění kapitol má logickou stavbu a každá kapitola pak přehlednou strukturu. To je nesmírně cenné při hledání kuchařské inspirace, ale i poučení. O knedlících je v knize všechno.

Za velký přínos považuji i samostatnou kapitolu "polévky" a další komplexní recepty na masová jídla s českým charakterem, a to včetně drůbeže a zvěřiny. A k nim pak knedlík v klasické podobě, nebo podle této kuchařky připravený speciální knedlík, skvěle pasuje. Inspirace nekonečná a nesmírně sympatická, věcně i opticky. Jí se očima a tato kuchařka to dobře ví.

Autorský kolektiv měl šťastnou ruku. Tato kuchařka by neměla chybět v žádné kuchyni, kde vědí, že poctivá česká kuchyně je základ rodinného stravování. Věřím, že zaujme i mladou uspěchanou hospodyni, která nejraději předestře dětem k večeři chleba s Ramou, protože si někde přečetla, že je to zdravé. Cena této knihy je i v tom, že jí určitě nepohrdne kuchtík Jarda z restaurace Na Růžku, ale ani ten nafoukaný kuchař z Jalty, s přezíravým pohledem na svět okoukaném u Pohlreicha.

VELKÁ KNEDLÍKOVÁ KUCHAŘKA

Veletucet knedlíků v české kuchyni

Takto přehledně popsané recepty na knedlíky na jednom místě na trhu ještě nebyly!